Η μετατροπή ποδήλατου σε ηλεκτρικό είναι σχετικά εύκολη. Τα περισσότερα κίτ είναι Κινέζικα (ακόμα και πολλά από αυτά που μπορεί κάποιος να προμηθευτεί από Ε.Ε) Υπάρχουν και ορισμένα Αμερικάνικα , εξαιρετικά μέν αλλά πανάκριβα και με το τελωνείο να περιμένει.....
Αυτό πού είναι σχετικά δύσκολο είναι η γνώση της συμβατότητας των μερών τού κίτ μετατροπής με αυτά τού ποδηλάτου. Διάσταση πιρουνιού ,τύπος μεσαίας τριβής ,συμβατότητα πίσω μοτέρ με ελεύθερο ταχυτήτων (freewheel) ,ύπαρξη δισκόφρενου. Η συνδεσμολογία είναι επίσης ένα θέμα με τούς Κινέζους να δείνουν ελάχιστες σωστές πληροφορίες και αυτές με μέτρια Αγγλικά ,ευτυχώς όμως όλα τα βρίσκει κανείς στο internet αρκεί να παρατηρεί , συνδιάζει και έχει και τις ελάχιστες γνώσεις.
β) Κίνηση πίσω (μοτέρ στον άξωνα πίσω τροχού) Ποιό δύσκολη εγκατάσταση ,πολύ βάρος πίσω ,τάση να διώχνει απότομα πίσω τροχό ,καλύτερη ανταπόκρηση στίς ανηφόρες και αρκετά καλή εκμετάλευση των σχέσεων ταχυτήτων.
γ) Κίνηση στο κέντρο (μοτέρ στην ανάπτηξη) Η δυσκολότερη εγκατάσταση με πολλές προβλέψεις για ασυμβατότητες ,πιθανόν να καταργήσει μιά πολύ καλή ανάπτηξη ταχυτήτων (δίσκοι- γρανάζια πεταλιέρας) , καλή κατανομή βάρους ,καλό κράτημα ,εξαιρετικό στίς ανηφόρες με πλήρη εκμετάλευση τών σχέσεων ταχυτήτων.
Στήν περίπτωσή μου τα ποδήλατα είναι 2 ideal του 2001. Το V-Track είναι σιδερένιο και αφού αναβαθμισθεί σε μεσαίο επίπεδο θα αποκτήσει ηλεκτροκίνηση με το μοτέρ πίσω το δέ Boommax είναι αλουμινένιο 7005 και θα υποστεί ριζική αναβάθμιση και θα αποκτήσει ηλεκτροκίνηση εμπρός.
Κινέζικο κιτ γιά μπροστινό τροχό : μοτέρ Q-100 36V 350W 201rpm ροπάτο ,36V 10Ah Lithium Ion Electric Bicycle Battery Pack ,controller ,γκάζι με ενδείξεις μπαταρίας ,σένσορα υποβοήθησης pedal ,μανέτες φρένων με σένσορες.
Αυτό πού είναι σχετικά δύσκολο είναι η γνώση της συμβατότητας των μερών τού κίτ μετατροπής με αυτά τού ποδηλάτου. Διάσταση πιρουνιού ,τύπος μεσαίας τριβής ,συμβατότητα πίσω μοτέρ με ελεύθερο ταχυτήτων (freewheel) ,ύπαρξη δισκόφρενου. Η συνδεσμολογία είναι επίσης ένα θέμα με τούς Κινέζους να δείνουν ελάχιστες σωστές πληροφορίες και αυτές με μέτρια Αγγλικά ,ευτυχώς όμως όλα τα βρίσκει κανείς στο internet αρκεί να παρατηρεί , συνδιάζει και έχει και τις ελάχιστες γνώσεις.
Τύποι :
α) Μπροστά κίνηση (μοτέρ στον άξωνα εμπρός τροχού) Σχετικά ή ευκολότερη μετατροπή ,με σωστά μοιρασμένο το βάρος στο ποδήλατο ,καλό κράτημα-ζύγισμα ,σχετική αδυναμία στίς ανηφόρες και όχι εκμετάλευση τών σχέσεων ταχυτήτων.β) Κίνηση πίσω (μοτέρ στον άξωνα πίσω τροχού) Ποιό δύσκολη εγκατάσταση ,πολύ βάρος πίσω ,τάση να διώχνει απότομα πίσω τροχό ,καλύτερη ανταπόκρηση στίς ανηφόρες και αρκετά καλή εκμετάλευση των σχέσεων ταχυτήτων.
γ) Κίνηση στο κέντρο (μοτέρ στην ανάπτηξη) Η δυσκολότερη εγκατάσταση με πολλές προβλέψεις για ασυμβατότητες ,πιθανόν να καταργήσει μιά πολύ καλή ανάπτηξη ταχυτήτων (δίσκοι- γρανάζια πεταλιέρας) , καλή κατανομή βάρους ,καλό κράτημα ,εξαιρετικό στίς ανηφόρες με πλήρη εκμετάλευση τών σχέσεων ταχυτήτων.
Στήν περίπτωσή μου τα ποδήλατα είναι 2 ideal του 2001. Το V-Track είναι σιδερένιο και αφού αναβαθμισθεί σε μεσαίο επίπεδο θα αποκτήσει ηλεκτροκίνηση με το μοτέρ πίσω το δέ Boommax είναι αλουμινένιο 7005 και θα υποστεί ριζική αναβάθμιση και θα αποκτήσει ηλεκτροκίνηση εμπρός.
Κινέζικο κιτ γιά μπροστινό τροχό : μοτέρ Q-100 36V 350W 201rpm ροπάτο ,36V 10Ah Lithium Ion Electric Bicycle Battery Pack ,controller ,γκάζι με ενδείξεις μπαταρίας ,σένσορα υποβοήθησης pedal ,μανέτες φρένων με σένσορες.
V-Track όπως ήταν |
Το V-Track όπως ήταν αρχικά.
Σιδερένιο τιμόνι,απλή σέλα,σιδερένιο παλουκόσελο, λάστιχα Kenda 26X1,90, 21 ταχύτητες (shimano megarange tournament 3x7).
V-Track |
-------------------------------------------------------------------------------------------
Το boommax όπως ήταν ,λάστιχα Kenda 26x1,90 ,εμπρός δισκόφρενο promax DSK600,πιρούνι RST CL381, 24 ταχύτητες (shimano acera 3x8)
Boommax 7005 |
BOOMMAX |
--------------------------------------------------------------------------------------------
Η αναβάθμιση στο Boommax έχει αρχίσει.
boommax με μερικές αλλαγές |
boommax-πίσω v-brake... |
Νέα σέλα velo με αποσβεστήρες ,νέο seat post αλουμινίου με ανάρτηση,Cruiser alum. τιμόνι,λάστιχα continental 26x2,1 town & country,νέα συρματόσχοινα-οδηγοί (κίτρινοι) shimano, πίσω φτερό για λάσπη,νέο πίσω v-brake shimano Deore BR-M590.
Θα ακολουθήσουν εμπρός-πίσω εκτροχιαστές (ντεραγιέρ) ,νέα ανάπτηξη (γρανάζια πεταλιέρας) ,νέα μεσαία τριβή (άξονας πεταλιέρας) .
-------------------------------------------------------------------------------------------
Μόλις έφθασε το κιτ.Όλα δείχνουν ΟΚ
Μόλις ο καιρός ζεστάνει λίγο ξεκινώ εργασίες.
Το ΚΙΤ
μοτέρ Q100sx 36V 350W 201rpm max
controler KU63
μπαταρία ιόντων λιθίου BMS 36V 10Ah Li-On
γκάζι-διακόπτης-ένδειξη κατάστασης μπαταρίας
λεβιεδομανέτες φρένων με σένσορα
pedal sensor
φορτιστής αλουμινίου 120W 2,5A
ακτίνες συμβατές με ζάντα και hub motor
Η μετατροπή ξεκίνησε ,βγήκε ο παλαιός εμπρός άξονας (hub) , η ζάντα έτοιμη για συναρμολόγηση με hub motor.
Ήδη συναρμολογήθηκε ο εμπρός τροχός αλλά δυστυχώς με 1 σταύρωμα στην ακτινολόγηση διοτι ο Κινέζος έστειλε αρκετά κοντές ακτίνες. Ελπίζω να κρατήσει .
Ο τροχός με μοτέρ μονταρίσθηκε ,καλωδίωση μοτέρ ,αισθητήρων φρένων , γκαζιού (thump) ,αισθητήρα πετάλ και μπαταρίας συνδέθηκε με controller.
Συνέχεια εντός των επομένων ημερών λόγω συνεχούς χιονόπτωσης.
Μόλις ήλθε και το δεύτερο κιτ μετατροπής από Κίνα για κίνηση στον πίσω τροχό.
Συνεχίστηκε η μετατροπή του boommax και ολοκληρώθηκε.
Σέ πρώτη δοκιμή όλα πήγαν θαυμάσια.
εμπρός τροχός-μοτέρ |
τιμόνι πλήρες |
shimano Alivio παντού |
ΤΕΛΙΚΟ ΤΙΜΟΝΙ |
ΤΕΛΙΚΗ ΟΨΗ ΧΩΡΙΣ ΦΤΕΡΑ ΚΑΙ MTB TIMONI |
Τελικά το V-Track αφού συμαζεύτηκε παρέμηνε .....κανονικό ποδήλατο και το κιτ για πίσω τροχό θα τοποθετηθεί σε παλαιό σκελετο IDEAL PRO RIDER (1998) hi-ten ,αρκετά ελαφρύ , ο οποίος τρίφτηκε, στοκαρίστηκε και βάφτηκε.
Τελικά ξεκίνησε η μετατροπή. Πεταλιέρα shimano acera 42/32/22,
πίσω σασμάν shimano acera RD330 , εμπρός σασμάν shimano acera FD330, ελεύθερο πίσω shimano megarange 7speed 14-34 ,λάστιχα kenda kwest 26x1,5, ζάντες αλουμινένιες exal ZX19.
Πίσω μοτέρ και αρχικό στήσιμο ποδιλάτου
Και η τελική μορφή με επιπλέον σέλα Clarks ,ντίζα σέλας zoom alloy ,άκρα τιμονιού ,σχάρα και πίσω ελεύθερο shimano 14-28T.
Το κουτί ηλεκτρονικών τοποθετήθηκε στην παγουροθήκη και φτιάχθηκε από σωλήνα αποχέτευσης 75mm.
τιμόνι με panel ενδειξης κατάστασης μπαταρίας,επιλογές ταχύτηας και on/off |
Στην χρήση το μοτέρ πίσω βοηθά καλύτερα στίς ανηφόρες αλλά το βάρος είναι όλο πίσω (μπαταρία-μοτέρ).Μέ υποβοήθηση πετάλ σε ευθεία υπερβαίνει τα 30χλμ. και σε ανηφόρα με 6%-7% κλίση τα 10χλμ.. Με αλλαγή τού δισκοβραχίωνα με 48-38-28Τ γρανάζωμα και του πίσω ελεύθερου με 11-32Τ αναμένεται η ταχύτητα σε ευθεία να φτάνει τα 40χλμ.
Τελικά όμως ,δημιουργήθηκε ένα νέο ποδήλατο, από σκελετό spark2006,αλουμινένιο 7005.
Δισκοβραχίονας shimano FC-M311 ,48-38-28T και βιδωτή πίσω κασσέτα 7άρα 11-32Τ.
Καθαρά trecking επιλογές.
σκελετός ideal spark 2006 |
Πληροφορίες κατασκευής στο : https://sites.google.com/site/podilatoreborn/home
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου